Keulen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu Keulen - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

Keulen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 April 2014 | Duitsland, Keulen

Lachend zit ik op een schommel in mijn grote voortuin. Ok het is niet echt van mij, maar een volkstuin die toevallig vlak voor mijn appartement ligt. Ik beschouw het als mijn voortuin en genietend schommel ik hoog de lucht in. Een dreumes staan me verwonderd aan te kijken... niet gek ook eigenlijk.
Soms overvalt een gelukkig gevoel me. Dan bedenk ik me dat ik in Keulen ben en hoe waanzinnig gaaf is dat!! Ik heb een fantastische kamer heel leuk ingericht met mijn ouders. We hebben heel IKEA leeggekocht! Hun eigen schuld.. moeten ze ons maar geen drie bedden geven als we er voor 1 betalen! Sukkels... en wij maar slepen met alle planken.
Waar ik achter ben gekomen sinds ik hier woon, is dat Keulen de grootste gayscene heeft van heel Duitsland. Toeval bestaat niet. Ik voel me er al helemaal thuis!
Het enige wat nog niet wil vlotten, is internet regelen voor mijn kamer. Daarom bevind ik me weer eens in een internet cafe.. deze is een tikje luguber, hier stapt niet vaak een meid naar binnen geloof ik. Volgende keer weer eens wat anders opzoeken.
Volgende week begin ik op mijn werk. Vandaag heb ik een duits anatomieboek gekocht om een beetje bekend te raken met de duitse termen voor lichaamsdelen etc.
Goed, dit was even een korte update, ik ga als de sodemieter weer weg uit deze slechte kroeg. Toch een beetje ongemakkelijk hier.

Tot de volgende keer!
Het zal wel goedkomen.

  • 09 April 2014 - 23:21

    Hannah Visser:

    Super tof meid!!!!
    Geniet ervan!!! Ben benieuwd hoe je het allemaal zal vinden!

  • 09 April 2014 - 23:41

    Deborah Landman:

    Top om te horen dat je goed bent geland. Miste je afgelopen zaterdag ontzettend tijdens onze training om voorlichting op basis scholen te gaan verzorgen. Wil je niet uit het oog verliezen hoor! Zet 'm op. Je kan het. Dikke zoenen. ( ^)(^_^)

  • 10 April 2014 - 00:48

    Clazien Vd Bos:

    Go Marjolein, go!!! Toi toi toi

  • 10 April 2014 - 20:57

    Tante Nel En Ome Krien:

    Marjolein,

    Wat een verrassing en wat fijn, dat je werk gevonden hebt. Wij wensen je alle goeds daarmee. Duitsers zijn wel ietsje formeler dan Westlanders. Daar zul je nog wel achter komen. Pas je maar aan. Veel succes met het werk en sterkte met de Duitse naamvallen. Maar waar ben je gaan wonen? In de stad Keulen of in de omgeving? Oma vertelde zaterdag, dat je met de bus naar je werk gaat. Ze vertelde k, dat ze stopt in de Zonnehof. Waarschijnlijk toch het beste voor haar. Het werd steeds zwaarder met Edwin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 46418

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: