merci! trut! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu merci! trut! - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

merci! trut!

Door: Marjoleim

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Mei 2014 | Duitsland, Keulen

Vandaag heb ik een behoorlijk topdag gehad. Donderdags maak ik tien uur en ben dan van sochtends tien tot savonds negen aan het werk.
Ik heb zowaar fooi gekregen en een doosje merci van een patiënt! En bovendien van een patiënt waarvan ik dat totaal niet had verwacht. Bij onze eerste ontmoeting was ik namelijk een kwartier te laat omdat ik me verkeken had op het rooster. Mijn uur pauze was een kwartier te laat ingepland maar wel weer op tijd afgelopen.. Beetje schraal.. Ik met schaamrood op mijn kaken de beste man behandelen. En gelukkig kon een collega nog iets langer blijven.
Hoe dan ook, meestal is een eerste ontmoeting toch bepalend voor het beeld wat je van iemand hebt, en in dit geval kon dat beeld van me toch niet al te goed zijn! Dat ik juist van deze man een fooi krijg is echt verbazingwekkend.
Verder heb ik vandaag zowaar erg weinig fouten gemaakt.. Goed, ik heb een plantenbak omgegooid toen ik de trampoline wilde pakken.. Maar wie zet een dan ook een levende plant met potgrond in de weg?! Koop een mooie plastic versie zonder aarde! Stuk minder last van, hoef je geeneens water te geven.
Dus behoorlijk voldaan stap ik uit de trein de regen in en loop naar mijn fiets. Om de een of andere reden staat die helemaal op zijn achterste wiel omhoog. Er hangt een briefje aan: 'bedankt voor het insluiten van mijn fiets.. Trut!' vrij vertaald natuurlijk..
Me diep schamend fiets ik naar huis.. Sorry!! Aan de andere kant.. De moffen hebben met onze fietsen wel erger geflikt! En ik voel me weer een stuk beter.
Zo dat was kort mijn dag.. Kunnen jullie niet ook lekker allemaal op wbj.nu een blog aanmaken?? Ik mis jullie!

Trouwens, ik vind dat op jezelf wonen veel makkelijker is dan verwacht. Ja, natuurlijk moet je opruimen en schoonmaken en koken en wassen.. Maar het enige waar ik tot nu toe een beetje problemen mee heb ondervonden is het wassen.
Ik mag namelijk gebruik maken van een oud barrel wasmachine onderin een kelder die echt is zoals een kelder hoort te zijn. Kleurloos, smalle trap, spinnen bovenin.. Ja.
In die kelder is een redelijk schone wasruimte, waar dus het barrel staat. Ik moet een euro in het ding gooien, lukraak ergens op drukken (was termen op zich zijn al lastig, laat staan in het Duits) en een kraan opendraaien.
Nu dan.. Alles wat je fout kan doen in dit systeem, heb ik al fout gedaan. De kraan niet opengedraaid bijvoorbeeld. Dan heb je dus naderhand, wel heel handig, droge was.
Of een te kort programma met sokken, waardoor al mn handdoeken stonken naar vieze sokken en ik nog zo'n verdraaide was moest draaien!
En als dan uiteindelijk de wasmachine door je geld heen is, houd hij ermee op, of het programma nu klaar is of niet.. Meestal niet.. En komt het erop neer dat ik mijn was uit een laag water haal en drie keer uit moet wringen voordat ik het aan m'n wasrek hang.

Maar goed, alles is onder controle tegenwoordig. Ik ben erachter dat ik echt beter wit en bont kan scheiden door twee wassen te draaien.. Wringen is niet zo erg.. En zojuist heb ik voor het eerst de perfecte was in mn kast geruimd.

Oftewel een goede dag vandaag!

  • 22 Mei 2014 - 23:51

    Hester:

    Klinkt top ;-)
    Heel veel plezier nog!!
    Xx Hester

  • 23 Mei 2014 - 08:56

    Louise:

    Hahahahhahahahah!! Je bent een gek wijf!!
    Als je nog goeie wastips hebt... ik kan er ook nog wel wat gebruiken!
    Nog maar één weekje!!

    xx

  • 23 Mei 2014 - 10:20

    Paps:

    Goed bezig hoor!!
    Vergeet je sax niet mee te nemen!! Zondag even uitblazen he!?

  • 23 Mei 2014 - 14:39

    Ome Krien :

    Ha die Marjolein,
    Denk aan mijn jeugd, toen we thuis nog geen wasmachine hadden en mijn moeder de was voor 8 personen met het handje deed in een tobbe.
    Tobbes zullen ze wel niet meer hebben in Keulen maar ik heb wel eens iets gehoord over Keulse Potten!
    Warm water erin, dan de was en stampen maar. Maar of je met deze methode geholpen bent weet ik niet, want ik heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
    Ja het is tobben met die was. Toch niet erg opgelet bij Oma?
    Tante Nel en ik wensen je een heel muzikaal Wochende.

  • 23 Mei 2014 - 16:33

    Marjolein:

    Hartelijk bedankt voor de wastips ome Krien. Nog beter is een Keulse pot die de was voor me doet! Ik ga wel zoeken! En jaaa nog maar een week en dan kunnen we uitgebreid onze verjaardag in keulen vieren. Echt zin in! En jij Hester, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!

  • 01 Juni 2014 - 10:25

    Lucienne:

    Hoi Marjolein,

    Wat gaaf geschreven, ik moet er altijd om lachen! Dat talent van schrijven heb je echt geerfd van de Landmannen kant ! Tante Nel, Peet en oude Oma kunnen dat ook zo goed!
    En die was doen word steeds makkelijker!
    Succes verder en ik kijk uit naar je volgende bericht!

    Xxx liefs van mij en Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 1736
Totaal aantal bezoekers 46426

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: