AUW! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu AUW! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

AUW!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Auwauwauwauw!! Roep ik terwijl ik door het appartement spring. Alcohol gieten over schaafwonden is GEEN fijn gevoel.
Ik kreeg vandaag gratis een zetje van een buschauffeur die dacht dat zijn bus slank was. Op een onbewaakt ogenblik ook, waardoor ik van mn fiets af viel.
Geen zorgen, niks aan de hand, maar heb dus een paar schaafwonden en dacht dat het misschien wijs was het te ontsmetten. AUW!
Het verkeer hier is echt drama. Overal komen auto's en motoren vandaan die niet altijd in de gaten hebben dat je als fietser ook plaats inneemt op de weg.
Vandaag is Marit terug gekomen uit Maleisie met allemaal mooie verhalen. Dat plus een lekker bakkie met appeltaart EN ijs bij Forever maakt mijn dag weer helemaal goed.
Vandaag heb ik een leuke dag op werk gehad. Ik ben met een knul 2 keer om het gebouw gelopen, terwijl hij zich aan een paar stangen vasthield. Helaas moesten we onderweg wel plaspauze inlassen, iets wat hij met zeer duidelijke gebarentaal kenbaar wist te maken (A).
Echt een leuke gozer. Memory spelen was wel te moeilijk (zelfs open kaart), dus hebben we bellen geblazen.
Ik moet zeggen dat het werk best leerzaam is. Hoewel ik toch enige ervaring heb ik de gehandicaptenzorg, kinderen zijn toch anders. Alles gaat in stappen: je moet goed weten op welke leeftijd kinderen iets horen te kunnen doen om te weten of er iets mis is.
Verder vind ik het heel moeilijk om te kunnen zeggen hoe gehandicapt een kind nu eigenlijk is of later zal zijn. Dat is voor de fysio's die er al langer werken heel duidelijk: ze kijken of een kind van 6 maanden al kan wat een kind van 6 maanden hoort te kunnen en besluiten aan de hand daarvan of een kind later zal kunnen lopen.
Voor mij zijn dat soort uitspraken veel te definitief en heftig. Hoe weet je nu of een kind van 6 maanden later zal kunnen lopen?! Maar twijfels uit ik niet, zij weten het echt beter met hun kennis en ervaring met kinderen.
Dat is eigenlijk het enige wat ik soms moeilijk vind... verder ben ik echt op mijn plek en heb ik het naar mijn zin.
Morgen (met de bus) naar mijn andere werkplek. Ik hoop dat de remmen van mijn fiets intussen gemaakt kunnen worden, want bergafwaarts fietsen vind ik op het moment niet bepaald prettig.
Oja! Dat zou ik bijna vergeten te vertellen. De twee nieuwe vrijwilligers zijn inmiddels gearriveerd en alweer vertrokken naar Sanku/sakhu/sankhu... wat is het... maargoed daar dus naartoe. Waarschijnlijk gaan we binnenkort een tripje naar Pokhara maken, waar ik echt heel veel zin in heb!
Dat was het weer voor vandaag. Ik hoor dat het in Nederland lekker weer is, dus wat doe je in vredesnaam binnen met dit weer?! Ga naar het strand, dat hebben we in Nepal niet!
Doeidoei!

  • 09 Juli 2013 - 15:53

    Marcella:

    Oorlogswonden Marjolein?
    Wat een zooitje dat verkeer zeg!
    Geef maar een dikke knuffel aan je kinderen!

  • 09 Juli 2013 - 16:01

    Jan:

    Hoi Lieverd!
    Kijk je uit daar met die rijstetendenepalezenbuschauffeurs!
    Fijn dat je het met je werk zo naar je zin hebt joh! Straks houden ze je er nog!
    Geniet je ook nog van het land zelf? of zit je meest in de kroeg met die Amerikaan?
    Vertel eens over die yankee!
    Veel plezier en voorzichtig he!
    Kus
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 46445

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: