Op verzoek: het eten - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu Op verzoek: het eten - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

Op verzoek: het eten

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Juni 2013 | Nepal, Kathmandu

Nepalezen zijn dol op pittig eten, rijst, momo's, soep, vanalles.
Ik ben er helaas iets minder dol op.. vooral als het s ochtends, smiddags en s avonds wordt gegeten.

Gelukkig woon ik niet in de bergen, maar lekker in de stad, waar er honderd en een restaurantjes zijn waar je een lekker engels ontbijtje kan krijgen. Er is is vanalles te krijgen hier, dus hoef ik geen rijst te eten als ik er geen zin in heb.

In Bharbarise heb ik voor het eerst Daalbhaat gegeten, HET voedsel van Nepal: rijst met een soort linzensoep. Ik vond het erg lekker hoor! We hebben zoals het hoort met onze handen gegeten, wat op een speciale manier met je duim je mond in wordt gewerkt.

Het ging na die eerste week echter flink fout met momo's: pittig vlees verpakt in een soort deeg, met soep of pittige saus.
Ik ben een week aan de rees geweest en kan sindsdien echt geen momo meer zien!

Verder gaan we hier elke avond uit eten. Het kost je nog geen vijf euro voor een beetje lekker eten en een drankje. Een biertje kost meer dan je hoofdgerecht.. wat ook wel logisch is gezien de liter bier die je ervoor krijgt.

Dus lieve tante Anne, om op je vraag even antwoord te geven: JA je kunt hier goed afvallen als je veel rijst en momo's eet in de bergen... NEE het is niet goed afvallen hier in de stad, want ze hebben veel te veel lekkere dingen!

:D Ajuu parapluu!!

Even iets anders... ik probeer op dit ogenblik wanhopig mn foto's op facebook te zetten... maar het wil niet vlotten dus jullie mogen nog even wachten op foto's van mijn werk enzo.


  • 24 Juni 2013 - 14:56

    Kelly:

    wat een grappig woord, momo. Momo jij of momo ik?

  • 24 Juni 2013 - 17:50

    Anne:

    Lieve Marjolein,

    Dank voor deze aanvullende informatie. Ik verwacht wel van je dat je alle lekkere recepten mee naar Nederland neemt en een keer gaat klaarmaken voor je lieve tante!

    Groetjes van Anne

  • 28 Juni 2013 - 02:21

    Jan:

    Hoi Lieverd! heb je al trek in Andijvie stampot? Dus je kookt zelf helemaal niet!, begrijp ik dat goed?

  • 02 Juli 2013 - 07:38

    Janet (Honsels):

    Ha Marjolein,

    Even een reactie om te laten weten dat ik enorm geniet van je verslagen!

    Succes en veel plezier!

    Vraagje: hoe zit het met de muziek in Nepal? Heb je al bijzondere instrumenten gezien of gehoord?

    Groeten, Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 46467

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: