Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Na een drukke week kom ik er eindelijk aan toe om jullie eens bij te praten over vorig weekend.
Vorige week vrijdag zijn we vroeg vertrokken naar Pokhara en kwamen na een lange busrit rond een uur of drie aan.
Zodra we door de hoofdstraat van Pokhara lopen zien we een enorm meer, omgeven door bergen. Het doet me denken aan een van de vele fjorden die ik zag in Noorwegen, met als uitzondering dat de temperatuur hier gelukkig een stuk hoger is!
Mijn reisgenoten zijn Ruben, Rolf en Bharat. Bharat blijft die middag achter in het hotel, terwijl de jongens en ik niet aarzelen om zo snel mogelijk een boot te huren en het water op te gaan!
Terwijl de jongens gaan zwemmen, zorg ik dat ik met droge voeten en droge camera weer op de kant sta en drink een biertje met een Nepalees en een Amerikaan.
Het voelt weer als vakantie! Dat gevoel was ik door het werken even kwijt geweest, maar is weer helemaal terug.
De volgende dag zouden we vroeg opstaan om de himalaya te zien vanaf een uitkijkpunt, maar Bharat ziet al snel dat het te bewolkt is en laat ons uitslapen.
Wel gaan we die zaterdag paragliden! En dat is echt, echt, echt fantastisch! Samen met de vliegeraar die met me meegaat ren ik van de berg af tot ik met mijn benen in de lucht ren. Opeens hangen we gewoon in de lucht! Onder me zie ik de zon weerkaatsen in de rijstvelden en de rivier. Echt adembenemend. Nee ik heb geen foto's :P jammer he.
Verder hebben we de ochtend voorafgaand aan het paragliden een soort berg beklommen naar een grote tempel die van veraf al te zien is. Daar ben ik ook dol op, wandelen in deze omgeving. Je hoeft hier geen fotograaf te zijn om mooie foto's te maken!
S avonds gaan we weer lekker uit eten en ik bestel een cocktail: 'beat the damn heat'. Echt een aanrader! Bestaat uit: blue curacao, malibu, wodka, sprite en ananas. Volgens mij ben ik niets vergeten, probeer hem maar eens uit.
Die nacht doe ik geen oog dicht. Misschien door de wetenschap dat ik om vier uur op moet om de bergen te gaan bekijken, misschien door het slapen in een vreemd hotel.. geen idee, maar om 01.00 ben ik klaarwakker en het lukt me niet te gaan slapen. Dus luister ik muziek, sta ik om half vier onder een koude douche, lees nog wat en sta daarna te springen om iets te gaan doen!
We rijden met een taxi de bergen op naar het uitkijkpunt en we hebben geluk: er hangt wel bewolking, maar voor deze tijd van het jaar erg weinig, zodat we de witte bergen kunnen zien.
Na heel veel foto's en grapjes om de vele chinezen kunnen we er weer vandoor. Een wandeltocht naar de top van de berg waar we staan om te ontbijten en daarna nog ruim drie uur wandelen richting de volgende taxi die ons naar het hotel brengt.
Eenmaal daar besluit ik gelijk maar naar cafe Amsterdam te gaan voor een joint en een cocktail... laat die joint maar weg, al staat een een wietplant in de tuin daar die groter is dan ik! Wel drink ik een cocktail, want het is net twaalf uur geweest en ik heb hem verdiend.
Hoewel je officieel op 1 been niet kunt staan laat ik het bij die ene cocktail omdat mijn oog gevallen is op de volleyballende Nepalezen aan de overkant van het grasveld.
Kwartiertje later sta ik ertussen. Drie tegen drie spelen we op herennet, de verliezer betaald 200 rps aan de winnaar (omgerekend nog geen 2 euro, dat durf ik wel te wedden). Ik verlies drie potjes (kut dat is toch 6 euro), en besluit daarna af te koelen in het meer.
Ik heb echt een fantastisch weekend gehad!
Hoewel mijn nieuwe vrienden (de volleyballende Nepalezen) erop aandringen om vooral morgen terug te komen, vertrekken we de volgende ochtend al heel vroeg zodat we maandagmiddag weer terug zijn in Thamel.
Tot zover even in het kort Pokhara! Er staan al foto's op facebook!


  • 20 Juli 2013 - 08:47

    Jan:

    Nounou, dat klinkt allemaal heel actief zeg!! En vooral erg leuk, ga je nu ook al een volleybal team sponsoren...?
    Ga zo door. Wij genieten mee...

  • 04 Augustus 2013 - 15:19

    Olga:

    Wauw, paragliden!! Wil ik altijd nog een keer doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 46469

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: