Post, muziekinstrumenten en het rijk alleen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu Post, muziekinstrumenten en het rijk alleen! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Prins - WaarBenJij.nu

Post, muziekinstrumenten en het rijk alleen!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

De afgelopen twee weken is het druk geweest in het Nederlandse appartement. De vrijwilligers van de vorige groep zijn allemaal aan hun laatste week begonnen. Vandaag is ten slotte Esther als laatste vertrokken.
Ik moet zeggen dat het erg vreemd is geweest om iedereen weg te zien gaan. Sommigen gaan nog even verder reizen, anderen gaan lekker naar huis naar vrienden en familie. Stiekem ben ik jaloers, maar geef mezelf een mentale schop en ga de stad in.

Om op de muziekvraag even antwoord te geven... ja! Er zijn hier veel muziek instrumenten. En ik kan het niet laten.. ik heb in een van mijn eerste weken al een heel klein trillend dingetje gekocht wat een raar geluid geeft en heb zaterdag een vermogen uitgegeven aan een ' singing bowl': iets waarvan ik dacht dat het gebruikt werd in de keuken, maar bij nader onderzoek een geluid geeft alsof je met een natte vinger over de rand van een kristal glas strijkt.
Snap je wat ik bedoel?
Zo niet... dan heb je nooit de film miss congeniality gezien.. wat een gebrek in je opvoeding.
Maargoed, ik ben dus inmiddels een zeer begaafd 'singing bowler' en zal het instrument in kwestie zeker wel eens naar de muziek mee brengen.
Verder heb ik hier zelfs het geluk gehad een soort gebogen sopraansaxofoon in een etalage te zien, maar heb er vanaf gezien hem aan te schaffen.

Zoals ik al zei, vertrok vandaag de laatste van mijn huisgenootjes en heb ik het rijk alleen. Voordat ik me zielig kon gaan voelen, heb ik mijn nieuwe Amerikaanse vriend Mike gebeld voor een bakkie. Handig, want hij is de nieuwe eigenaar van een coffeeshop op Durbar Squaire. En toevallig heeft ook hij, zoals ik, last van een buikvirus. Kunnen we ons samen gezellig klote voelen onder het genot van een (gratis) heerlijk kopje koffie.

Eenmaal onderweg naar het plein, ben ik weer eens besodemieterd door een artiest die me niet liet gaan voordat ik een mandala van hem had gekocht. Maarja hij was heel schattig en bezwoer me dat het geld zou gaan naar de artiestenschool.... euhm ja.

En dat is niet alles! Want onderweg word ik ook gebeld door Bharat, met de blijde mededeling dat er post voor me is gearriveerd!! Jeeej!! Precies waar ik op zat te wachten. Nu mijn huisgenoten waren vertrokken, had ik de puzzel alweer netjes op de nu lege tafel uitgestald en ik hoopte dat ik hem af kon maken!

Naast een schitterende kaart van mijn neefjes (bedankt jongens!!! Ik mis jullie ook!), een hele lieve kaart van mijn moeder (ik hou ook van jou mam), was er ook een al opengescheurde brief die opnieuw verpakt zat in een plastic zakje.
Drie keer raden wat erin zat! PUZZEL! Met een lieve brief van Michelle. Maar helaas zijn de puzzelstukjes een beetje nat geworden.. waardoor het hoofd van Louise een beetje gescheurd is en er stukjes aan elkaar waren geplakt.. (%>@{*#%)grrr...
En het zijn weer niet genoeg stukjes om hem af te maken! Daar gaat mijn glorieuze dag! Mijn zonnige humeur door een onweersbui verdreven.

Dus heb ik de hele dag weer op mijn gat gezeten en Harry Potter gekeken. Want ja, als dan de boeken alweer uit zijn, zelfs als je het jezelf wat moeilijker denkt te maken door ze in het engels te lezen, dan koop je gewoon de hele dvd serie voor nog geen 7 euro.

Goed, ik ga nog even de stad in nu de wereld aan mijn voeten ligt. Ik wens jullie nog een hele fijne avond!


  • 02 Juli 2013 - 17:41

    Janet (Honsels):

    Tof man, singing bowler! Misschien kan er wel een arrangement voor singing bowl en harmonie geschreven worden... Zie het al helemaal voor me

    Groeten, Janet

  • 02 Juli 2013 - 17:41

    Janet (Honsels):

    Tof man, singing bowler! Misschien kan er wel een arrangement voor singing bowl en harmonie geschreven worden... Zie het al helemaal voor me

    Groeten, Janet

  • 02 Juli 2013 - 18:19

    Pa:

    Hoi lieverd!,
    Gezellige verhalen joh! Ben je al de bergen in geweest? Want je bent geloof ik al een echt stads mens aan het worden!
    Hoe is het met je patiënten? Of ben je dat nu zelf met dat buikvirus?.

    Xx x
    Jan


  • 02 Juli 2013 - 22:04

    Marcella:

    Hee lieverd, ik begrijp je gevoel! Raar om opeens helemaal alleen te zijn!,Geniet van je eigen gezelschap, en probeer ook eens wat rust te zoeken in jezelf! Ga mediteren, je zit toch tussen boeddhisten of niet soms? Hartstikke heilzaam!
    Dikke kus, en denk erom, een vliegtuig naar huis is zo gepakt! Desnoods kom ik een week een bakkie bij je doen!

  • 03 Juli 2013 - 16:40

    Marjolein:

    Hahah nou ik zat te denken, het geeft wel een extra mysterieus effect voor Lord of the Rings! :P
    Nee dat buikvirus ben ik zelf, met de kids gaat het goed!
    Hahah Harry Potter is hier mijn beste vriend en ik heb de boeken van Karin Slaughter op mn tablet staan, ik hoef me niet te vervelen!

  • 04 Augustus 2013 - 15:18

    Olga:

    Hahaha, die verwijzing naar Miss Congeniality! Doe je het dan ook in zo'n duits dirndl-pakje? Dat beeld heb je nu wel voor me gecreëerd. :p

  • 04 Augustus 2013 - 15:39

    Marjolein:

    Haha Olga! Nou nee.... dat dan weer niet. Ik zal het wel een keertje in mn Kurta doen, dan zie ik er toch apart uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Marjolein

Actief sinds 02 Mei 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 46438

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 02 Oktober 2013

Sulawesi

31 Mei 2013 - 31 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk in Nepal

01 April 2014 - 30 November -0001

Duitsland?

Landen bezocht: